I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday 2 April 2014

KHALID GAGAP MANGSA ANWAR AL-JUBURI SETERUNYA...???


Kita masih tidak lupa bagaimana pemilihan parti PKR pada 2010 telah berlangsung dalam suasana paling kotor sekali. Penyelewengan undi boleh dikatakan berlaku secara terbuka sehinggakan terdapat kawasan dimana jumlah pengundi tidak sama dengan kertas undi. akibatnya beberapa ahli dan pemimpin PKR telah meninggalkan parti PKR itu termasuklah Zaid Ibrahim yang bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden PKR Pusat.

Apa yang berlaku pada ketika itu adalah manipulasi undi diperingkat tertinggi untuk memastikan jawatan utama dipegang oleh kroni dan keluarga Anwar Ibrahim semata-mata. Sesiapa yang tidak memiliki KESETIAAN TOTAL kepada Anwar Al-Juburi atau berpotensi untuk mengatasi Anwar dan kroni serta keluarganya.


Melihat dari segi cara Anwar Ibrahim menguruskan parti, kita percaya pemilihan parti PKR pada tahun ini juga tidak banyak perubahan malah perkembangan terbaru dimana Anwar akan melawan isteri kesayangannya Wan Azizah untuk jawatan Presiden PKR.

Oleh itu pertandingan antara suami isteri ini dilihatkan sebagai tidak lebih dari sekadar sandiwara untuk mengelak risiko Wan Azizah dicabar oleh orang lain. Sumber menyatakan bahawa Azmin Ali juga merancang untuk bertanding jawatan Presiden parti tersebut tetapi terpaksa melupakan hasratnya apabila mengetahui Anwar bertanding jawatan Presiden.

Dengan kemenangan Wan Azizah di DUN Kajang, beliau kini dipersiapkan oleh Anwar untuk memegang MB Selangor. Wan Azizah akan menjadi boneka oleh Anwar.

Apa yang pasti, percaturan Anwar langsung tidak melibatkan Khalid Ibrahim. Kita melihat satu-satunya mangsa yang hampir pasti dalam pemilihan PKR kali ini. Khalid Gagap mungkin bakal mengalami nasib seperti Zaid Ibrahim dimana akhirnya akan terpaksa menerima hakikat bahawa parti PKR itu adalah hak milik Anwar anak beranak dan kroni mereka.

Ini tidak menghairankan kerana Khalid Gagap adalah orang pilihan DAP bukan PKR. Kesimpulannya, pemilihan PKR kali ini bolehlah dijadikan ukuran terhadap pengaruh Anwar dan DAP dalam Pakatan Rakyat...

No comments:

Post a Comment

MUNGKIN INI YANG DICARI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...