I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday 21 October 2014

OKTOBERFEST ; NAK TAHU DUNGUNYA PAS, WAKTU INILAH...



Setiap kali ada artis luar negara yang datang mengadakan persembahan di negara ini, majoriti darinya akan disambut Pemuda PAS dengan demontrasi-demontrasi dihadapan pintu masuk konsert, membantah persembahan tersebut. Ada saja alasan, tak sesuailah, artis itu macam inilah, macam itulah dan sebagainya. Macam konsert Mariah Carey yang nak diadakan nantilah, dah PAS melaung-laung PAS meminta konsert tersebut dibatalkan atas alasan maksiat dan sebagainya.

Tapi bila pesta arak, Oktoberfest diadakan di negeri dimana mereka adalah salah satu pemenang kerusi terbanyak (disamping DAP), PAS tiba-tiba jadi DUNGU. Gedebung gedebang macam nak rak, tapi pesta 3 hari itu berjaya dilangsungkan tanpa kelibat PAS membantah mahupun berdemontrasi.

Kenapa??? Segan dengan pemimpin Pakatan yang ramai dalam itu ke atau MISS SORU ke atau apa...???


Padahal, terang-terang acara itu HARAM walaupun ada permit. Nak ikutkan persembahan artis luar negara itu pun ada permit juga. Tapi PAS peduli apa, demo tetap diadakan sebab isunya bukan ada permit tak ada permit. Tapi sebab agama. KONONnyalah.

Memanglah Oktoberfest ini untuk bukan Islam, tapi apa bezanya dengan buka kasino di Genting untuk bukan Islam juga kenapa PAS jadikan isu politik? Yang nak tengok konsert pun ramai juga bukan Islam, tapi kenapa PAS memekak?

Jadi penulis katakan, ini semua bukan sebab agama tapi sebab politik. Apa benda yang BN luluskan dan tak kena dengan PAS, dia pasti bantah. Sebaliknya bila apa benda pun yang Pakatan luluskan, walaupun tak kena dengan PAS parti itu tiba-tiba jadi bodoh macam tugu/kayu dan sebagainya.

Lebih kurang kesimpulan, PAS beramal bukan ikut agama tapi ikut parti.

Rakyat perlu ambil maklum atas perkara inilah antara sebab yang boleh penulis fikirkan kenapa ALLAH S.W.T. tak izinkan PAS menjadi pemerintah di negara ini walaupun didakwa memperjuangkan agama sebab PAS ini parti HIPKORIT.


Alasan PAS konon Oktoberfest ini turut disokong oleh Kementerian Pelancongan pun tak boleh dipakai sebab. Katakanlah penganjur Oktoberfest ini hendak adakan pesta arak di Kelantan dan disokong Kementerian Pelancongan, agak-agak PAS akan anjurkan ke sebab Kementerian Pelancongan sokong???

Tidak juga sebab permit akhirnya terletak di tangan PBT (sebut kerajaan negeri) pedulilah siapa sokong atau tidak. Jadi, berhentilah bagi alasan yang kurang CERDIK...

No comments:

Post a Comment

MUNGKIN INI YANG DICARI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...